Hirdetés

IMG_6049 kkk.jpg

Hastánc órák egész évben Budapest belvárosában a Chandani Hastánc és Mozgásstúdióban!
Akciók, játékok, kedvezmények!
Látogass el hozzánk, tájékozódj óratípusainkról, szolgáltatásainkról!
http://chandanihastanc.hu


Workshop sorozat a Chandani Hastánc és Mozgásstúdióban!
A 2012-es év minden hónapjában új témákkal várunk, hogy szélesedjen a tudástárunk!
További információk:
http://chandanihastanc.hu/oktatas/hastanc-orak/workshopok

Kép 411 kkk.jpg


Jógával a tökéletes alakért

2010.08.18. 08:00 | Chandani Hastánc Stúdió | Szólj hozzá!

Egyre többen szépülnek jógával, de neked még mindig túl bonyolultnak, idegennek tűnik ez az edzésmódszer? Íme az egyszerű recept, mellyel elindulhatsz az úton.

Jóga - testedzés vagy több?

A legfontosabb tudnivaló, hogy a jóga sokkal több, mint izzasztó mozdulatok ismétlése. A szakemberek öt lényeges összetevőről beszélnek: testgyakorlás, helyes légzés, megfelelő táplálkozás, relaxáció és pozitív gondolkodás. Ezek csak együttesen képesek kifejteni pozitív hatásukat.




A kitartott pózok – ászanák – nyújtják az izmokat, zsírt égetnek, harmonizálják az idegrendszert, oldják a stresszt, jól átmozgatják a szervezet minden porcikáját. A légzésre azért kell nagyon odafigyelni, mert az oxigénhiány izomlázhoz vezet. Továbbá aki a légzését tudja szabályozni, az az elméjét is – vallják a jógamesterek. Az ászanák közben fontos, hogy az orrunkon keresztül végezzük a be- és kilégzést. A két orrlyuk ugyanis a Napot és Holdat jelképezi, és e két pólus kiegyensúlyozása hozzájárul energiáink szinten tartásához. Az életmód harmadik összetevője a megfelelő táplálkozás, amely elsősorban a vegetarianizmust jelenti. A gyomrot sosem szabad túlterhelni, a jógázást érdemes 3-4 órával evés után elkezdeni. Figyeljünk oda, hogy minden edzés relaxációval – savászanával – érjen véget! A mozgás közben elindult folyamatokat ugyanis le kell zárni, amelyre nincs jobb módszer 20-30 perc passzív, ugyanakkor még éppen éber tudatállapotban végzett relaxációnál. A savászana, vagyis hullapóz hanyatt fekvést jelent, enyhén szétnyitott kezekkel és lábakkal. Ebben a pózban tökéletesen el tudjuk lazítani az összes izmunkat.
Az utolsó összetevő – pozitív gondolkodás – lényege, hogy e nélkül hiába minden erőfeszítés, a várt hatás nem indul be. Higgyünk önmagunkban, keressük mindennek a jó oldalát, keressük a pozitívumokat. Ez jó módszer ahhoz, hogy boldog emberek legyünk.
Még ha eleinte nehéznek is tűnik, kellő gyakorlással oly mértékben elsajátíthatjuk a jógát, hogy életünk minden területén érezni fogjuk a pozitív változásokat.

Fogyjunk jógával!?

Az elhízás nemcsak esztétikai kérdés, hanem betegség is, melynek legfőbb oka az anyagcsere-zavar. A szervezetbe jutott nagy mennyiségű méreganyag, megemésztetlen étel ugyanis veszélyes vegyületek (káros szabadgyökök) formájában lép kapcsolatba a sejtekkel. A szervezet azzal próbál védekezni ez ellen, hogy a méreganyagokat zsírsavakba ágyazza, és így rakódnak ránk a zsírpárnák. Ezért a fogyást méregtelenítő folyamatokkal kell összekötni. A jól végzett jóga maga is méregtelenítő hatású, mivel ez az életmód és mozgásforma a szöveteket hatékony működésre sarkallja, beindítja az anyagcserét. Az ászanák közben történő nyújtások pedig égetik a hús körül lerakódott zsírszöveteket. A fogyni vágyóknak a táplálkozásra kétszeresen oda kell figyelni. Vannak ételek, melyek fogyasztása ilyenkor nem ajánlott. Ide tartoznak a húsok, tejtermékek, szója, édességek, gabonafélék és a koffeines, szénsavas italok. Ezek helyett a gyümölcsöt, zöldséget, csírákat és hüvelyeseket helyezzük előtérbe. A helyes táplálkozás mellett javasolt napi 1,5 órát jógázni, ami alatt elvégezhetjük az Agni-jóga 30 gyakorlatát, mindegyiket 21 lélegzetvételig kitartva. A legjobb, ha a gyakorlást 36 fokra felfűtött helyiségben végezzük. A program végén mindenképpen relaxáljunk!
(Gauranga)

További információk
http://bhaktikutir.hu